Nepřihlášený uživatelKOŠÍK : 0.00 Kč (počet položek : 0)

MENU

  • Titulní strana
  • Košík
  • Novinky
  • Ke stažení

Hledání

    

Sortiment - NORMY

  • Normy ČSN
  • Aktuální nabídka
  • Starší nabídky
  • Jak nakupovat

Sortiment - OSTATNÍ

  • Publikace ČNI (1)
  • Normy TPG (1)
  • Normy TNV (76)
  • Ekonomika (17)
    - SAGIT (15)
    - ANAG (1)
    - GRADA (1)
    - Ostatní (0)
  • Zdvihací zařízení (22)
  • Literatura manažer (10)
    - Jakost (3)
    - Obchod (5)
    - Různé (2)
  • Publikace ekologie (0)
  • Doplňkový prodej (1)
    - Publikace DTO CZ (0)
    - Různé (1)

OBJEDNÁVKY

  • Stav objednávky

PŘIHLÁŠENÍ

Jméno:
  Heslo:

  • Registrace
  • Zapomenuté heslo

DŮLEŽITÉ INFORMACE

  • Aktuální ceník norem
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních dat
  • FAQ nejčastější dotazy
  • Kde nás najdete

Ostatní

Tyto stránky jsou kompatibilní s
IE 6 a výše, Opera 9.02.

 

Detail zboží

560054 - ČSN EN ISO 13299 - Senzorická analýza - Metodologie - Obecný návod pro vytvoření senzorického profilu

Název : 560054 - ČSN EN ISO 13299 - Senzorická analýza - Metodologie - Obecný návod pro vytvoření senzorického profilu
Označení normy : ČSN EN ISO 13299
Katalogové číslo : 500443
Třídící znak : 560054
Účinnost : 2016-11-01
Věstník : 2016.10
Strany : 56
Převzata :vyhlášením ve Věstníku - v angličtině
TATO NORMA JE NEPLATNÁ
Cena :541.00 Kč (DPH= 0%), s DPH= 541.00 KčNelze zakoupit
ANOTACE

"ČSN EN ISO 13299

This International Standard gives guidelines for the overall process for establishing a sensory profile. Sensory profiles can be established for all products or samples which can be evaluated by the senses of sight, odour, taste, touch, or hearing (e.g. food, beverage, tobacco product, cosmetic, textile, paper, packaging, sample of air or water). This International Standard can also be useful in studies of human cognition and behaviour.
Some applications of sensory profiling are as follows:
- to develop or change a product;
- to define a product, production standard, or trading standard in terms of its sensory attributes;
- to define a reference "fresh" product for shelf-life testing;
- to study and improve shelf-life of a product;
- to compare a product with a reference product or with other similar products on the market or under development;
- to map a product's perceived attributes for the purpose of relating them to factors such as instrumental, chemical or physical properties, and/or to consumer acceptability;
- to characterize by type and intensity the off-odours or off-tastes in a sample (e.g. in pollution studies)."

Zpět

Copyright DTO CZ s.r.o.