Nepřihlášený uživatelKOŠÍK : 0.00 Kč (počet položek : 0)

MENU

  • Titulní strana
  • Košík
  • Novinky
  • Ke stažení

Hledání

    

Sortiment - NORMY

  • Normy ČSN
  • Aktuální nabídka
  • Starší nabídky
  • Jak nakupovat

Sortiment - OSTATNÍ

  • Publikace ČNI (1)
  • Normy TPG (1)
  • Normy TNV (76)
  • Ekonomika (17)
    - SAGIT (15)
    - ANAG (1)
    - GRADA (1)
    - Ostatní (0)
  • Zdvihací zařízení (22)
  • Literatura manažer (10)
    - Jakost (3)
    - Obchod (5)
    - Různé (2)
  • Publikace ekologie (0)
  • Doplňkový prodej (1)
    - Publikace DTO CZ (0)
    - Různé (1)

OBJEDNÁVKY

  • Stav objednávky

PŘIHLÁŠENÍ

Jméno:
  Heslo:

  • Registrace
  • Zapomenuté heslo

DŮLEŽITÉ INFORMACE

  • Aktuální ceník norem
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních dat
  • FAQ nejčastější dotazy
  • Kde nás najdete

Ostatní

Tyto stránky jsou kompatibilní s
IE 6 a výše, Opera 9.02.

 

Detail zboží

280307 - ČSN EN 14363 - Železniční aplikace - Přejímací zkoušky jízdních charakteristik železničních vozidel - Zkoušení jízdních vlastností a stacionární zkoušky

Název : 280307 - ČSN EN 14363 - Železniční aplikace - Přejímací zkoušky jízdních charakteristik železničních vozidel - Zkoušení jízdních vlastností a stacionární zkoušky
Označení normy : ČSN EN 14363
Katalogové číslo : 500175
Třídící znak : 280307
Účinnost : 2016-10-01
Věstník : 2016.09
Strany : 198
Převzata :vyhlášením ve Věstníku - v angličtině
TATO NORMA JE NEPLATNÁ
Cena :1 191.00 Kč (DPH= 0%), s DPH= 1 191.00 KčNelze zakoupit
ANOTACE

"ČSN EN 14363

Acceptable running characteristics of a railway vehicle (hereafter called vehicle) are essential for a safe and economic operation of a railway system. They are related to: - the vehicle, - the operating conditions, - the characteristics of the infrastructure (track layout design and track quality) and - the contact conditions of the wheel/rail interface.
The objective is to quantify the vehicle's performance under known representative conditions of operation and infrastructure.
This standard describes methods to assess the vehicle performance in the following areas: - safety against derailment on twisted track (see 6.1); - running safety under longitudinal compressive forces in s-shaped curves (see 6.2); - evaluation of the torsional coefficient (see 6.3); - determination of displacement characteristics (see 6.4); - loading of the diverging branch of a switch (see 6.5); - running safety in curved crossings (see 6.6); - running safety, track loading and ride characteristics (see Clause 7).
The vehicle performance is assessed in two stages. Usually in the first stage the basic characteristics and low speed behaviour are investigated before first runs on the line under controlled operating conditions. In the second stage the running behaviour is assessed. The assessment of a vehicle according to the elements listed above can be performed either by physical testing, numerical simulation, calculation or comparison with a known solution (dispensation). Details about the requirements relating to the choice of the appropriate assessment method are given in this document."

Zpět

Copyright DTO CZ s.r.o.